Asie 2006
(13. Thajsko, Ko Phi Phi)

8.3.2006: 30.den Krabi - Ko Phi Phi

Bus byl opět velká troska a tradičně poslepovaný izolepou. Před námi seděl ožralý Fin, který mermomocí chtěl mít sklon sedadla v úhlu 180 stupňů. Aspoň jsme byli oblažení dalšími filmovými skvosty - v jednom Arnold a ve druhém Sylvester. V Suratu jsme před rozedněním, opět podivné zakouřené deštivo jak v osmdesátých letech na Měděnci.

Dalším busem jsme dojeli do Krabi, tam přestoupili do dodávky, která nás odvezla k malé loďce. Naštěstí s tím se na Koh Phi Phi nejelo a o něco dál nás přeložili na volném moři do velké lodi, která jezdí z Phuketu na okružní plavby. Na Ko Phi Phi jsme nestačili valit oči. Celá šíje, kde stály desítky hotelů, byla totálně srovnaná se zemí a zůstalo jen pár palem a dva betonové skelety bývalých největších hotelů.

Thajsko

Krabi
Pláž u Krabi

Ko Phi Phi
První pohled na poničené Ko Phi Phi

Ale už na molu nabízeli ubytování kolem šesti stovek, tak tu něco najdeme. Celá část městečka napravo od přístavu to rozdejchala a věci zůstali relativně na svých místech. Chtěl jsem se zase dostat přes kameny a pláže na Long beach, kde jsme byli předloni.

Na Long beach stálo vše na svých místech, včetně L.B.bungalows, kde jsme bydleli minule a skončili tam i tentokrát. Jen nejlevnější chatky u pláže zmizely. My měli klasickou chajdu s postelí, moskytiérou a větrákem s přistavěnou koupelnou a výhledem na moře za mimosezónní pětistovku. Ani ceny v restauračce, filmy od sedmi a pálení plastových lahví za chajdama se nezměnilo. Změna nastala hned vedle. Zatímco předloni tam byla džungle, za ten rok tam vyrostl kompletní nový čedokářský resort s jezírkama, bazénky a baráky, které se táhly vysoko do kopce. Moře ale bylo furt skvělé, čisté, tyrkysově modré, mezi útesy spousta rybiček, jasno a vedro, výhled na Phi Phi Don, poloprázdná bílá pláž... pohodička.

Výdaje: 345 B (9 $)
Ubytování: 500 B/chatka (Long Beach bungalows, chatka s koupelnou)
Jídlo: véča-špagety 55, džus 30..

9.3. Ko Phi Phi

Totální leháro a přežírání, což se následující tři dny nezměnilo. Ráno jsme vyšlápli na Phi Phi Hill resort na snídaňový šejk a wafle. Přes džungli jsme se prodrali na starou dobrou pláž X na druhé straně ostrova. Napoprvé jsme ji netrefili a skončili v pěkném menším zálivu s asi 5 chatkami. Po kamenném pobřeží jsme došli až k naší pláži, kde zmizela jediná stavba, a to Milanova restauračka. S tím zmizely i piknikové polední nájezdy Phuketářů. Na konci pláže dnes bydlí ve slumech několik místních. Ti bydlí i v plechových chajdách v kopcích ostrova. Klid pomalu mizí i z této pláže a počet lidí dosahoval dříve nevídaných dvaceti. Takže ji tu radši dál nebudu chválit, aby jich tam třebas za další dva roky nebylo třicet.

Thajsko

Ko Phi Phi
Výhled z restaurace na Phi Phi Hillu

Pohodička na pláži X

Hlavní její devizou bylo šnorchlování v mělkém moři, kde člověk proplouval mezi korály a houbami s hejny rybek. Bohužel korály dostaly od tsunami smrtelný zásah a všechny pomřely. Téměř byl zázrak, když se objevil živý keříček. Zůstaly jen houby, čtvrtmetroví ježci a dost rybek, které občas kousnou i do prstu či do zadku.

Odpoledne jsme šli do města. Burza zas zlobila, takže jsem za net utratil přes čtvrtinu denní útraty (2 báhty za minutu a s přibývajícími metry od centra se cena dál zvyšuje). Zašli jsme na nějaké mecheche. S jednou Kolumbijkou jsme zdrbli vše od studia v Austrálii až po Montoyu dlouho za půlnoc, což vyústilo v noční přechod zpátky za plného přílivu, kdy hlavní cesta je metr pod hladinou. Ale přizabil jsem se jen jednou a hubou jsem se zaryl ukázkově do písku. Poslední kámen na pláži mi skončil v hrudníku a nalomil jsem žebro plus pár krvavých šrámů. Vošplách jsem to na chajdě v naší skvělé zrzavé vodě a šel na dobrou noc počítat kosti.

Výdaje: 610 B (15,7 $)
Ubytování: 500 B/chatka (Long Beach bungalows)
Jídlo: wafle a šejk 70, nudle 50, voda 5...

10.3. Ko Phi Phi

Co bych tu měl psát? Furt to samé. Zase pláž, válení se, potápění, šejky, pokecy a takový ty věci, co na tropický ostrov patří. Jedinou změnou, kterou bych mohl popsat, je to, že jsem se na Hillu naprosto přežral a dorazil mě sušenkový oreo šejk. Něco jako rozmixovat čokoládový disca, ovoce, mléko a spol.

Výdaje: 510 B (13 $)
Ubytování: 500 B/chatka (Long Beach bungalows)
Jídlo: mangošejk 30, véča-kuře 70, rýže 15, cola 20, wafle 35, oreošejk 30, pivo 60

11.3. Ko Phi Phi

Dnes jsme se pro změnu váleli na Long beachi. Doplaval jsem několikset metrů podél útesů až na ostrůvek Shark point, kde nejenže byly velké ryby, ale zůstaly i korály. Odpoledne jsme dali výlet do města. Milan vyrazil na Viewpoint očumovat s dalšími davy západ slunce nad ostrovem. Výlez stovek schodů jsem si odpustil a šel bloumat po plážích. Pokus zaplatit kartou lístky o důmm dál na zítřek se proměnil v zajímavou akci. Nakonec jsme vysypali posledních 550 bahtů za loď a bus do Hat Yai. Večer jsme se podívali v restauračce na Pláž s Leošem DiKaprem, který se natáčel na sousedním ostrově. Je to místní hymna a promítání tohoto filmu je každý den aspoň v pěti podnicích. Cesta zpátky byla opět v noci za přílivu, ale nejhorší úsek jsme obešli radši džunglí přes kopec. (430 B)

12.3. Ko Phi Phi - Krabi

Ráno jsme dali poslední skákání přes kameny do centra. Za půlhodinku jsme byli na naprosto přecpané lodi. Na jedné noze jsme to vydrželi až do Krabi. Naložili nás do dodávky a převezli do centra na další přestup. Celou cestu nás oblažovali tři zmaštění a vymaštění Amíci. Jejich jedinou starostí bylo, kde sehnat led do svého kýble plnýho chlastu. Většina lidí pokračovala na Ko Pha Ngan, kde se chystala fullmoon party, o kterou přijdu i letos, páč hlavní cíl máme o 1500 kilometrů jižněji. Do Hat Yai pokračujeme jenom my a tři další. Samozřejmě to jsou ti Amíci. Ostatní se nám vysmáli a oddechli si, že se tohoto materiálu zbavili.

Po čtyřech hodinách jsme dojeli do Hat Yai. I přes urgence nás nevyhodili na nádraží, kolem něhož jsme projeli, ale zas u nějaké kanceláře kilometr od centra. Ubytovali jsme se v Cathay hotelu. I tady jsem byl před 3 lety, ale asi jsme mohli zkusit něco jiného. Temné dlouhé chodby, omšelé pokoje plné smogu z ulice a vypadaná skla. Tady měl krizovku z vedra a smogu Milan. Přece jen březen už není ten nejideálnější počas na Thajsko.

Původně jsem chtěl sjet do nedalekého přímořského města Songhla. Ale už bylo pozdě. Procourali jsme kus města, zašli do hypermarketu Robinson. Na pevnině už šlo všechno platit kartou, jen v hotelu za to připočetli nějaké procento. Očíhli jsme protivládní demonstrace s obřím plátnem, kde běžel přímý přenos z Bangkoku. A propó, demonstrace... Poslední týden bylo veselo. Premiér Taksin byl podezřelý ze všeho možného. Opozice svolávala demonstrace a u Královského paláce se denně scházely desítky tisíc lidí. Nakonec to mělo skončit předčasnými volbami začátkem dubna. Ty ale chtějí opozičníci bojkotovat.

Výdaje: 850 B (21,8 $)
Ubytování: 250 B/pokoj (Cathay hotel, prázdný omšelý trojlůžák s koupelnou)