Nový Zéland, Samoa & Fidži 2008
(16. - Jižní Korea, Soul)

9. květen: Jižní Korea - Incheon

Batohy pokračovaly do Prahy a nám na naši 20-hodinovou zastávku přichystal Korean Air trošku lepší variantu než by bylo spaní v terminálu. Na letišti jsme navedeni přes asi 3 přepážky ven z letiště na autobus. Ač jsme tomu moc nevěřili, končíme v 4hvědičkovém hotelu Hyatt Regency a fasujeme kartu od velkého pokoje v desátém patře s výhledem na terminál. Je sedm večer, takže noční výlet do Soulu nebude a padáme každý do své třímetrové postele. Ještě se vzmůžu na bufetovou večeři, ale než nějaké maso mě nejvíc zaujaly kusance tiramisu.

Přespávací hotel Hyatt Regency zdarma

Výhled z pokoje na letiště

Noc: - (hotel Hyatt Regency****)
Doprava: 4US$ (vlak+metro Incheon-Soul 3100+1300 wonů)
Jídlo: 23.6F$ (véča-pizza 12.5 a pivo 4.4; nákup-sůši 1.8+1.6,fanta 2,voda 1.3)

10. květen: Soul

Letadlo letělo po jedné a od hotelu nás chtěli vyzvedávat v půldvanácté. Jenže když už je člověk v Korei, tak aspoň skočit do Soulu. Ještě by pak někdo zpochybňoval tu čárečku v landlistu. Brzké vstávání jakž takž vyšlo, ale po snídaňových hodech, kde bylo všechno myslitelný, jsme nabrali krapet zpoždění. V informacích na letišti radili docela nesmysly, nejdřív přímý bus do centra (ale zácpy prý asi budou), pak levnější variantu přes bývalé letiště Gampo, odkud vede metro (ale i tam nás chtěli tahat autobusem, ač vedle je vlak, který tam jezdí rychleji a levněji za 3$).

Holanďani by si při odlivu u Soulu taky pěkně zabobřili

První pohled na Soul po výlezu z metra

Hlavní rynek Seoul Plaza

Soul

Areál paláce Gyeongbokgung

Národní folklórní muzeum

Vyrážíme po osmé a v centru jsme za hodinku a půl, takže na Soul máme lehce přes hodinu. I to trošku natahuju, ale v zásadě proběhneme všechno. Jen holt vnitřky paláců si musíme odpustit. Z Gimpa naštěstí jede metro bez přestupu (1$), ale i dvacet zastávek stačí na poznání trocha Koreje. Třeba by si jeden myslel, jak Korejci mají úctu ke starým lidem. Ale roztřesenému dědovi nikdo místo neuvolní a on se klepe uprostřed vagónu. Dál tu prochází vagóny žebráci a prodejci, kteří všem rozdají barevné papírky či podobně užitečné věci, spustí dlouhý monolog, doufaje, že někoho na koupi nějaké ptákovinky uloví. Většinou beznadějně.

Vystupujeme na hlavní třídě Sejonguo spojující největší palác Gyeongbokgung se Soulskou Plazou, kde probíhají nějaké slavnosti. Vedle je Deksugung palác a radnice. Celé ulice jsou vylampiónovány. Další kousky historie jsou v Tapgol parku. I když historickou stavbu důkladně zaskleníkovali. O kus dál je ulice Insadonggil s prodejem cetek. Pak už hlavní Palác, ale je čas jen na obejití monumentálních hradeb a pyramidového Národního folklorního muzea. I tak odjíždíme s 30minutovým zpožděním a Nigérijče straší, že to nestihneme. Můj klid se mu daří narušit až tím, že k času přidává čtvrthodinku, což už by bylo na hraně. Tak by se tu chvíli zavegetilo, nějak by nás časem do Prahy šoupli. A týden tady a na pár týdnů si zajet trajektem do Japonska by nebylo marný. I když asi by se našel někdo, kdo by protestoval. Vloni jsem si tu chtěl dát 2týdenní stopover, ale to prý letenky neumožňovaly a letos jsem na to úplně zapomněl. Škoda.

Nějaké mrakodrapno

Soul

Tapgol park

O fousy to vychází, chytáme expresní vlak a na letišti jsme skoro půlhodinku před odletem. Procedury proběhly bez čekání, ale objevit se jeden zádrhel, mohlo být veselo. Nakonec jsme stejně stáli hodinu s letadlem na stojánce. Ale foukal správný vítr a přiletěli jsme o hodinu dřív. No, a to jako byla závěrečná pointa. Pak už jenom sepsat tenhle spisek a probrat se 2500 fotkami, které si fikaně vyvolám ve formátu, na které není žádné album. Tož pět a půl týdne (což je málo) a třináct masaryků (což je dost) fuč. A asi není třeba na závěr shrnovat, jak to bylo v pohodě a radši jdeme plodit další spisky (z letního Irska) než se vyrazí za pár týdnů na další zimní štreku (Borneo).