Miras.cz -
Cestování -
Cestovní rekordy
Osobní cestovní rekordy
Nejvzdálenější body
sever |
Špicberky - Pyramiden |
16° 24´ VD |
76° 41´ SŠ |
|
jih |
Argentina - Ushuaia - Lapataia |
68° 33´ ZD |
54° 51´ JŠ |
=> |
východ |
Fidži - ostrov Ovalau - Levuka |
178° 50´ VD |
17° 41´ JŠ |
=> |
západ z východu |
Samoa - ostrov Savaii - Alofaga |
172° 31´ ZD |
13° 48´ JŠ |
=> |
západ ze západu |
Cookovy ostrovy - Rarotonga |
159° 50´ ZD |
21° 13´ JŠ |
=> |
Východním směrem jsem nejdále dorazil na Samou a Havaj již na západní polokouli
a západním směrem pak po cestě kolem světa až před práh vlastního baráku,
tak čert ví, jak to sem vlastně vrznout.
Nejvyšší body
Tohle je trochu trapná tabulka,
protože při první jízdě cestě po Bolívii člověk vyleze z prvního autobusu
a všechny "rekordy" zlomí a láme každým krokem celý měsíc a
všechny dosavadní metry můžu zmuchlat.
11 / 2012 |
USA - Hawaii - Mauna Kea (největší hora Země a druhá nejvyšší ve slun.soustavě;) |
9754 m. |
=> |
3 / 2017 |
Bolívie - Chacaltaya |
5381 m.n.m. |
=> |
3 / 2017 |
Bolívie - Geiser Sol de la Manana (autem) |
4850 m.n.m. |
=> |
3 / 2017 |
Bolívie - La Cumbre (kolem) |
4750 m.n.m. |
=> |
12 / 2014 |
Nepál - Himaláje - Tsergo Ri Mir II. (z 1300) |
4701 m.n.m. |
=> |
3 / 2019 |
Indie - Himaláje - Dzongri La Pass (z 1700) |
4550 m.n.m. |
|
4 / 2017 |
Peru - Andy - sedlo Agra Malaga (busem) |
4316 m.n.m. |
=> |
2 / 2002 |
Venezuela - Andy - Pico Bolivar (5007) |
4300 m.n.m. |
=> |
11 / 2012 |
Ekvádor - NP Cajas - Cerro San Luis |
4295 m.n.m. |
=> |
11 / 2012 |
Hawaii - Mauna Kea |
4205 m.n.m. |
=> |
2 / 2009 |
Malajsie - Borneo - Mount Kinabalu (z 1600) |
4095 m.n.m. |
=> |
11 / 2012 |
Hawaii - Kokee (z 2800) |
4075 m.n.m. |
=> |
2 / 2019 |
Bhútán - Thrumshing La Pass (autem) |
3752 m.n.m. |
|
3 / 2019 |
Nepál/Indie - Singalila Ridge - Sandakphu (z 2100) |
3636 m.n.m. |
|
11 / 2013 |
Španělsko - Sierra Nevada - Pico Veleta (z 2500) |
3396 m.n.m. |
|
10 / 2014 |
USA - Kalifornie - Yosemity - Gaylor Peak |
3206 m.n.m. |
=> |
7 / 2024 |
Švýcarsko - Albulské Alpy - Fluella Schwarzhorn (z 2300) |
3146 m.n.m. |
|
7 / 1999 |
Itálie - Sicílie - Etna (3340, z 2000) |
3100 m.n.m. |
=> |
05 / 2024 |
Kyrgyzstán - Ala Archa - Electro Camp |
3080 m.n.m. |
|
10 / 2017 |
Itálie - Dolomity - Sas Rigais (z 1700) |
3025 m.n.m. |
|
9 / 2017 |
Švýcarsko - Ortler Alpen - Rotlspitz/Piz Cotschen (3026, z 2757) |
3015 m.n.m. |
|
8 / 2006 |
Bulharsko - Rila - Musala (z 950) |
2971 m.n.m. |
=> |
9 / 2017 |
Švýcarsko - Bernské Alpy - Eggishorn (z 2500) |
2963 m.n.m. |
|
9 / 2017 |
Německo - Nördliche Kalkalpen - Zugspitze (z 700) |
2962 m.n.m. |
|
5 / 2015 |
Gruzie - Kavkaz - Kazbegi (5047) - sedlo Arša |
2940 m.n.m. |
=> |
9 / 2019 |
Itálie - Brenta - Via Bochette ferraty (z 1550) |
2905 m.n.m. |
|
10 / 2014 |
USA - Rocky Mountains - Bear Lake |
2902 m.n.m. |
=> |
1 / 2013 |
Taiwan - Yushan (3952) - Luilin |
2881 m.n.m. |
=> |
7 / 2013 |
Slovinsko - Julské Alpy - Triglav |
2864 m.n.m. |
|
3 / 2014 |
Chile - Andy - Villarrica |
2860 m.n.m. |
=> |
10 / 2014 |
USA - Utah - Bryce NP - Yovimpa Point (autem) |
2778 m.n.m. |
=> |
9 / 2012 |
Itálie - Alpy - Stelvio Pass (autem) |
2760 m.n.m. |
|
9 / 2018 |
Itálie - Alpy - Paternkofel (z Fleischleintal 1470) |
2744 m.n.m. |
|
9 / 2018 |
Itálie - Alpy - Rosengartenspitze (z 1750) |
2741 m.n.m. |
|
4 / 2017 |
Peru - Intipunku |
2720 m.n.m. |
=> |
3 / 2011 |
Indonésie - Penanjakan |
2706 m.n.m. |
=> |
2 / 2005 |
Kostarika - sopka Poás |
2704 m.n.m. |
=> |
6 / 2012 |
Slovinsko/Itálie - Mangart |
2679 m.n.m. |
|
2 / 2005 |
Guatemala - sopka Pacaya |
2552 m.n.m. |
=> |
7 / 2017 |
Rakousko - Lamsenspitze (z 1267) |
2508 m.n.m. |
|
9 / 2009 |
Rumunsko - Omul |
2507 m.n.m. |
=> |
8 / 2010 |
Slovensko/Polsko - Rysy |
2500 m.n.m. |
|
Zdolané nejvyšší hory států: Malajsie - Mount Kinabalu (4095 m),
Bulharsko - Rila (2971 m), Německo - Zugspitze (2962 m),
Slovinsko - Triglav (2864 m), Polsko - Rysy (2499 m),
Austrálie - Mt. Kosciuszko (2228 m),
Švédsko - Kebnekeise (2096 m), Ukrajina - Hoverla (2061 m),
Chorvatsko - Dinara (1831 m), Česká republika - Sněžka (1603 m),
Velká Británie do roku 2022 / Skotsko - Ben Nevis (1346 m),
Finsko - Halti (1324 m),
Malá Velká Británie od roku 2022 - Snowdon (1085 m),
Irsko - Carrantuohill (1041 m), Maďarsko - Kekes (1014 m), Belgie - Botrange (694 m),
Gibraltar - Upper Rock (426 m), Nizozemí - Vaalserberg (321 m),
Estonsko - Suur Munamago (318 m), Lotyšsko - Gaizinkalns (312 m),
Litva - Aukštojas (294 m), Malta - Ta Dmejrek (253 m)
Nejnižší body
1 / 2015 |
Israel - Mrtvé moře - En Gedi |
430 m.p.m. |
=> |
10 / 2014 |
USA - Údolí smrti |
86 m.p.m. |
=> |
11 / 2018 |
Ázerbajdžán - Kaspické moře - Baku |
28 m.p.m. |
=> |
2 / 2010 |
Egypt - Bílá poušť |
10 m.p.m. |
=> |
Nejdelší cesty časově
9/2014-1/2015 |
Cesta kolem světa |
121 dní |
=> |
1-3 / 2013 |
Taiwan, Indonésie, Vietnam, Kambodža |
60 dní |
=> |
1-3 / 2009 |
Filipíny, Malajsie |
60 dní |
=> |
2-4 / 2017 |
Rio 2 Lima |
53 dní |
=> |
2-3 / 2019 |
Bambudas |
53 dní |
|
8-10 / 2023 |
Skandinávie roadtrip |
50 dní |
|
2-3 / 2006 |
Východní Asie |
47 dní |
=> |
2-4 / 2014 |
Argentina, Uruguaya, Chile |
40 dní |
=> |
4-5 / 2008 |
Barma, Indonésie, Malajsie, Singapur |
38 dní |
=> |
4-5 / 2008 |
Jižní Pacifik |
38 dní |
=> |
Nejdelší jízda autostopem
kdy |
odkud kam |
čím |
délka |
čekání |
30.7.02 |
Tallin (Estonsko) - Český Těšín |
kamión Volvo |
1450 km |
0 min |
=> |
27.7.02 |
Budzisko (Litva) - Tallin (Estonsko) |
kamión Scania |
710 km |
15 min |
=> |
26.7.02 |
Tychy (Polsko) - Augustow (Polsko) |
kamión Man |
585 km |
10 min |
=> |
Nejhorší úsek autostopem
kdy |
odkud kam |
pozn. | délka |
doba |
19.9.00 |
Mnichov (SRN) - Innsbruck (Rakousko) |
pak jsem to otočil dom |
0 km |
1 den |
=> |
2.7.01 |
Himäre (Albánie) - Saranda (Albánie) |
nakonec ujeto busem |
60 km |
23 hod |
=> |
10.8.99 |
Dolní Dvořiště - Linz (Rakousko) |
4 stopy, 10 km pěšky |
50 km |
11 hod |
=> |
Lety a letiště
Nejkratší let: Miri - Mulu (Malajsie), duben 2018, 96 km
Nejdelší let: Santiago de Chile - Madrid (Španělsko), duben 2014, 10698 km
Celkem uletěno: 766 748 km (200 % cesty na Měsíc nebo 19,2x kolem Země)
Zdroj: www.gcmap.com